Biuletyn Informacji Publicznej - Przedszkola nr 114 w Warszawie

Pracownicy, ich zadania i obowiązki

Dyrektor Maria Rzecznik – nauczyciel dyplomowany

Kierownik Gospodarczy Zofia Dźwigała

Nauczyciele:

  1. Danuta Pilecka – nauczyciel mianowany
  2. Anna Ziemiecka – nauczyciel stażysta
  3. Ewa Grzeszczyk – nauczyciel kontraktowy
  4. Danuta Durka – Zdanikowska – nauczyciel stażysta
  5. Barbara Maliszewska – Obiesło – nauczyciel kontraktowy
  6. Magdalena Zielińska – nauczyciel stażysta
  7. Małgorzata Dolińska – nauczyciel dyplomowany
  8. Maria Cytryńska – Antoszewska – nauczyciel mianowany

Zadania oraz obowiązki

W przedszkolu zatrudnienia się dyrektora, wicedyrektora, nauczycieli oraz pracowników administracji i obsługi.

Nauczyciel podczas lub w związku z pełnieniem obowiązków służbowych, korzysta z ochrony przewidzianej dla funkcjonariuszy publicznych na zasadach określonych w ustawie z dnia 6 czerwca 1997 roku – Kodeks Karny (Dz. U. Nr 88 poz. 553 z późniejszymi zmianami)

Nauczyciel prowadzi pracę wychowawczą, dydaktyczną i opiekuńczą jest odpowiedzialny za jakość i wyniki tej pracy oraz za powierzone jego opiece dzieci,

Do obowiązków nauczyciela należy:

  • odpowiedzialność za życie, zdrowie i bezpieczeństwo dzieci podczas pobytu w przedszkolu i poza jego terenem podczas wycieczek i spacerów,
  • tworzenie warunków wspomagających rozwój dzieci ich zdolności i zainteresowania,
  • planowanie i prowadzenie pracy dydaktyczno – wychowawczej zgodnie z obowiązującym programem. Ponoszenie odpowiedzialności za jej jakość,
  • współpraca ze specjalistami świadczącymi kwalifikowaną pomoc medyczną, psychologiczną i logopedyczną.
  • prowadzenie zajęć indywidualnych z dziećmi z grup dyspanseryjnych,
  • wspieranie rozwoju psychofizycznego dziecka, jego zdolności i zainteresowań,
  • prowadzenie obserwacji pedagogicznych mających na celu poznanie i zabezpieczenie potrzeb rozwojowych dzieci oraz dokumentowanie tych obserwacji,
  • stosowanie twórczych i nowoczesnych metod nauczania i wychowania,
  • planowanie własnego rozwoju zawodowego. Systematyczne podnoszenie swoich kwalifikacji zawodowych przez aktywne uczestnictwo w różnych formach doskonalenia zawodowego,
  • dbałość o warsztat pracy przez gromadzenie różnorodnych pomocy dydaktycznych oraz troska o estetykę pomieszczeń,
  • eliminowanie przyczyn niepowodzeń dzieci,
  • współdziałanie z rodzicami (prawnymi opiekunami) w sprawach wychowania i nauczania dzieci z uwzględnieniem prawa rodziców (prawnych opiekunów) do znajomości zadań wynikających w szczególności z realizowanego programu wychowania przedszkolnego i uzyskiwania informacji dotyczących dziecka, jego zachowania i postępów w rozwoju,
  • realizacja zaleceń dyrektora i osób kontrolujących,
  • czynny udział w pracach rady pedagogicznej, realizacja jej postanowień i uchwał,
  • inicjowanie i organizowanie imprez o charakterze dydaktycznym, wychowawczym, kulturalnym lub rekreacyjno – sportowym,
     
  1. Nauczyciel prowadzi pracę systematycznie zgodnie z planem rocznym i planami   miesięcznymi,
  2. Nauczyciel prowadzi dokumentację dotyczącą przebiegu nauczania, działalności  wychowawczej i opiekuńczej zgodnie z obowiązującymi przepisami, 
  3. Nauczyciel ma prawo korzystać w swojej pracy z pomocy merytorycznej i metodycznej  ze strony dyrektora przedszkola oraz rady pedagogicznej, a także ze strony wyspecjalizowanych w tym zakresie placówek i instytucji oświatowo – naukowych
  4. Nauczyciel ma prawo do doskonalenia zawodowego, 
  5. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:
    1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka,
    2. ujednolicenie metod wychowawczych,
    3. rozwijanie zdolności zaobserwowanych u dziecka,
    4. ustalenia form pomocy dzieciom mniej zdolnym,
    5. włączenia rodziców w działalność przedszkola.
  6. Nauczyciel szanuje godność dziecka i respektuje jego prawa 
  7. Nauczyciel otacza indywidualną opieką każdego ze swoich wychowanków i utrzymuje kontakt z ich rodzicami w celu:
    1. poznania i ustalenia potrzeb rozwojowych dziecka,
    2. ustalenia form pomocy w działaniach wychowawczych wobec dzieci,
    3. włączenia rodziców w działalność przedszkola
  8.  Codzienną pracę nauczycieli wspierają specjaliści zatrudnieni w przedszkolu:
    1. psycholog
    2. logopeda
    3. lekarz pediatra


Do zadań logopedy należy
:

  1. diagnozowanie dzieci, poprzez prowadzenie badań przesiewowych,
  2. systematyczne prowadzenie indywidualnych ćwiczeń logopedycznych z dziećmi,
  3. rozpowszechnianie działań profilaktycznych,
  4. organizowanie spotkań z rodzicami, celem szerzenia wiedzy logopedycznej,
  5. wspieranie nauczycieli w działaniach usprawniających aparat mowny dzieci
  6. prowadzenie dokumentacji zgodnie z obowiązującymi przepisami.


Inni pracownicy przedszkola wypełniają zadania administracyjne i obsługowe, a szczególności:

KIEROWNIK GOSPODARCZY wykonuje prace związane z całością spraw   administracyjno – gospodarczych.

Do jego obowiązków należy:

  • sprawowanie opieki nad całością pomieszczeń i sprzętów przedszkolnych,
  • załatwianie spraw związanych z utrzymaniem w używalności pomieszczeń i sprzętów przedszkolnych (remonty i konserwacje)
  • zaopatrywanie przedszkola w żywność i sprzęt,
  • nadzorowanie przyrządzania posiłków i przydzielania porcji żywnościowych,
  • sporządzanie jadłospisów,
  • prowadzenie magazynu i dokumentacji magazynowej zgodnie z obowiązującymi przepisami,
  • uczestniczenie w ogólnych zebraniach rodziców oraz w posiedzeniach rady pedagogicznej,
  • zbieranie odpłatności od rodziców i odprowadzanie jej,
  • wykonywanie innych czynności zleconych przez dyrektora wynikających z organizacji placówki.

 

KUCHARKA obowiązana jest

  • przyrządzać punktualnie zdrowe i higieniczne posiłki,
  • przyjmować produkty z magazynu i kwitować ich odbiór w raportach żywieniowych /dbać o ich racjonalne zużycie/
  • prowadzić magazyn podręczny,
  • utrzymywać w stanie używalności powierzony sprzęt kuchenny i dbać o czystość pomieszczeń kuchennych,
  • brać udział w układaniu jadłospisu,
  • pobierać próby żywieniowe, opisywać je w odpowiednich warunkach,
  • wykonywać inne czynności polecone przez dyrektora, wynikające z organizacji placówki.

 

POMOC KUCHARKI obowiązana jest:

  • pomagać kucharce w przyrządzaniu posiłków,
  • utrzymywać w czystości kuchnię, sprzęt i naczynia kuchenne,
  • załatwiać zlecone czynności związane z zakupami i dostarczaniem produktów żywnościowych,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora, wynikające z organizacji pracy placówki


WOŹNA ODDZIAŁOWA
obowiązana jest

  • utrzymywać we wzorowej czystości przydzielone przez dyrektora pomieszczenia /sprzątanie, mycie okien, wietrzenie i trzepanie pościeli dziecięcej, mycie zabawek/
  • rozkładać i składać leżaki,
  • przynosić z kuchni i rozdawać posiłki oraz pomagać przy karmieniu dzieci,
  • pomagać przy ubieraniu i rozbieraniu dzieci,
  • otaczać specjalną troską dzieci przebywające w pomieszczeniach sanitarnych /umywalni, ubikacji/,
  • zmywać naczynia po każdym posiłku,
  • stosować środki odkażające /chlor/,
  • wykonywać inne polecenia dyrektora wynikające z organizacji pracy placówki

 

POMOC NAUCZYCIELA obowiązana jest

  • spełniać czynności opiekuńcze i obsługowe w stosunku do dzieci zlecone przez nauczycielkę lub wynikające z organizacji dnia,
  • pomagać nauczycielce w przygotowaniu pomocy do zajęć,
  • utrzymywać w czystości przydzielone pomieszczenia,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora przedszkola wynikające z organizacji placówki

 

DOZORCA obowiązany jest

  • strzec mienia placówki,
  • utrzymywać w czystości teren wokół budynku przedszkolnego,
  • dbać o zieleń w ogrodzie
  • utrzymywać w czystości przydzielone pomieszczenia,
  • wykonywać inne czynności zlecone przez dyrektora wynikające z organizacji placówki
     

Pokaz informacje o atrykule

bip.gov.pl